Tips bij je verhuis

Denk tijdig aan het opnemen van de meterstand van de electriciteit, het gas en de waterleiding. Dit gebeurt in het bijzijn van de nieuwe bewoner van het pand dat je verlaat en wordt ook schriftelijk gemeld aan de desbetreffende energieleverancier.

Hierbij een niet-limitatieve lijst van de personen en diensten die je op de hoogte moet brengen van je adreswijziging:

  • postkantoor van je oude woonplaats: je kan op het postkantoor vragen om je briefwisseling, gedurende een welbepaalde periode, te laten nazenden naar je nieuwe adres. Voor deze dienst zal je op het postkantoor een relatief geringe bijdrage dienen te betalen.
    Meer info hieromtrent vind je op www.post.be  (postkantoor Ranst: Gasthuisstraat 35);
  • werkgever;
  • onderwijsinstelling van de kinderen;
  • je bankinstelling;
  • je verzekeringsmakelaar;
  • je ziekenfonds;
  • je vakbond;
  • kinderbijslagfonds ( in veel gevallen wordt dit rechtstreeks door je werkgever gedaan );
  • je gsm-operator;
  • gas, elektriciteit, waterleiding, TV-distributie;
  • pensioendienst;
  • verenigingen waarvan u en uw gezinsleden lid zijn;
  • vrienden en familie;
  • internetprovider;
  • abonnementsdienst van een krant of tijdschrift waarop je geabonneerd bent;
  • als je eigenaar bent van een gechipte hond moet je de kaart “Aanvraag tot wijziging” uit het hondenpaspoort meteen opsturen naar DogID;
  • als je eigenaar bent van een gechipte kat moet je nieuwe adres door jezelf of je dierenarts ingegeven worden via de online-applicatie Cat-ID.

Openingsuren & contact

Burgerzaken

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag gesloten
Morgen gesloten

Wij werken op afspraak.

Een afspraak maken

doe je bij voorkeur online of via 03 485 79 69.

Ook voor de wijkantennes.

We raden sowieso aan om zoveel mogelijk ons automatisch loket te gebruiken. Hier kan je de meeste documenten 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen en afdrukken.

Vind je het juiste product niet? Neem dan even telefonisch contact op.

Wil je meerdere dingen afhalen? Maak dan per item een afspraak. Zo garanderen wij een maximum service met een minimale wachttijd.

Deel deze pagina