Stedenbouwkundige inlichtingen / uittreksel

Als een grond of huis van eigenaar wisselt gaat de notaris of het immokantoor stedenbouwkundige inlichtingen aanvragen aan het gemeentebestuur. Dit standaarddocument omvat verschillende luiken die door de desbetreffende diensten (ruimtelijke ordening, milieudienst, technische dienst en financiële dienst) worden ingevuld.

Op dit document kan je gegevens ivm zonering, afgeleverde bouwvergunningen, milieuvergunningen, belastingen, rooilijnen, … terugvinden.

Voorwaarden

Een stedenbouwkundig uittreksel moet u mee afleveren bij de verkoop van een woning. Het uittreksel mag op het moment van de verkoop niet ouder zijn dan één jaar.

Hoe aanvragen

Opgelet: Vanaf 9 oktober 2023 schakelt de gemeente over op het Vastgoedinformatieplatform

Aanvragen vanaf deze datum dienen te gebeuren via:

  • Notaris: u kan enkel een aanvraag doen via de  IBOT-applicatie in uw eNotariaat
  • Vastgoedmakelaar: u kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
  • Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: via onderstaand aanvraagformulier
  • Het stedenbouwkundig uittreksel wordt afgegeven binnen een termijn van 30 dagen, na de ontvangst van de aanvraag.

Aanvraag vastgoedinformatie

Kostprijs

De kostprijs van stedenbouwkundige inlichtingen/uittreksel bedraagt 50€ per perceel.

Openingsuren & contact

Dienst omgeving

adres
Van den Nestlaan 1102520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 83
e-mail
omgeving@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur
Morgen gesloten

Wij werken op afspraak.

Een afspraak maken

doe je bij voorkeur online of via 03 470 10 83.

Deel deze pagina