REGI, slimme virtuele assistent

Wie is Regi? 

Regi is een slimme virtuele assistent die op een gebruiksvriendelijke en proactieve manier je vragen beantwoordt. Dankzij geavanceerde chatbottechnologie en kunstmatige intelligentie kan Regi op basis van de informatie op deze website en andere relevante publieke websites de juiste antwoorden samenstellen. 

Regi staat bekend om zijn vriendelijkheid en behulpzaamheid. Hij zorgt ervoor dat je op een interactieve manier toegang hebt tot relevante informatie. Bovendien biedt Regi proactief informatie aan om jouw ervaring nog beter te maken. Regi werkt op elk moment van de dag en waar je ook bent, zodat je 24/7 antwoorden kunt krijgen op al jouw vragen. 

Wat Regi echt uniek maakt, is dat hij het licht zag door een samenwerking van tien gemeenten in de regio Antwerpen: Rumst, Wommelgem, Wijnegem, Lint, Hove, Kontich, Ranst, Hemiksem, Mortsel en Zandhoven. Dankzij een subsidie van de Vlaamse overheid konden we dit innovatieve project realiseren. 

Hoe werkt het? 

Regi is een chatbot die gebruikmaakt van Azure OpenAI van Microsoft. Deze chatbot is een geautomatiseerd systeem dat op basis van door de gebruiker aangeleverde input op zoek gaat naar informatie die beschikbaar is op de gemeentelijke website en andere relevante publieke websites (zoals de websites van de gemeentelijke scholen, bibliotheek en politie en brandweer). Die informatie wordt vervolgens op een heldere manier aan de gebruiker gepresenteerd.

We passen content filtering toe om schadelijke inhoud te detecteren en te voorkomen en een veilige en respectvolle online omgeving te behouden. De chatbot analyseert grote hoeveelheden stukken tekst om menselijke taal te begrijpen, te genereren en te manipuleren. Wanneer de inhoud van deze teksten (content) echter niet gefilterd wordt op schadelijk of ongepaste inhoud, zal de chatbot zichzelf aanleren deze terminologie/gedragingen te gebruiken in het genereren van antwoorden.

Nauwkeurigheid

Hoewel we ernaar streven om correcte informatie te verstrekken, kunnen we de nauwkeurigheid en volledigheid van de informatie die door de chatbot wordt verstrekt niet garanderen. In geval van twijfel raden wij je steeds aan de website (www.ranst.be) te raadplegen of rechtstreeks contact op te nemen via (communicatie@ranst.be).

Gegevensverzameling

Alle gesprekken die plaatsvinden met de chatbot worden gedurende 30 dagen bijgehouden en gebruikt om de chatbot te kunnen trainen en verbeteren. De tijdelijke opslag wordt voorzien op een Azure-omgeving van de Vlaamse overheid. Gedurende de 30 dagen zijn deze gegevens op vraag toegankelijk voor het betrokken lokaal bestuur (bijvoorbeeld in geval van misbruik). Na deze 30 dagen wordt de chathistoriek gewist en zijn deze niet langer raadpleegbaar.

We vragen desondanks toch dat je als gebruiker geen persoonlijke gegevens of vertrouwelijke informatie doorgeeft in je vraagstelling (bijvoorbeeld: rijksregisternummer, adres…).

IP-adressen worden niet geïnspecteerd door de applicatie en op geen enkele manier opgeslagen.

Gegevensdoorgifte

Er vindt geen gegevensdoorgifte plaats.

Aansprakelijkheid 

Gemeente Ranst kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor de informatie de wordt verstrekt door deze chatbot. Door het gebruik van deze chatbot stem je daar mee in.

Melden van fouten 

Indien je meent dat de chatbot een foutief of onvolledig antwoord geeft, vragen wij je dit te melden, zodat wij de chatbot beter kunnen trainen. Melden van fouten kan je via communicatie@ranst.be

Contact

Adres
Administratief centrum Gustaaf Peetersstraat 7 , 2520 Ranst
Tel.
Vandaag
Op afspraak van 9 tot 12 uur & 14 tot 16.30 uur
Telefonisch bereikbaar van 9 tot 12 uur & 14 tot 16.30 uur
Naar top