naar top
Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Inzameling asbest aan huis? Zet je op de wachtlijst.

14 januari ’21 (do)
In opdracht van de Vlaamse Regering zorgt OVAM ervoor dat Vlaanderen tegen 2040 asbestveilig wordt gemaakt. In het kader hiervan organiseert Igean in samenwerking met onze gemeente een ophaling aan huis van ‘hechtgebonden asbestmaterialen’.

We ondersteunen je bij het verwijderen van hechtgebonden asbest door het organiseren van een voordelige ophaling aan huis.

Het project 'Inzameling asbest aan huis' is in Ranst ondertussen al meer dan geslaagd! Het is zelfs zo’n succes geweest dat we jammer genoeg moeten melden dat het beschikbare volume volledig voor onze gemeente is toegekend. Dit wil zeggen dat nieuwe aanvragen momenteel op een wachtlijst verzameld worden. Wie het onlineformulier invult, komt op een wachtlijst terecht. Als er via subsidies nieuwe middelen beschikbaar zijn, worden de aanvragen op de huidige wachtlijst verder afgewerkt in volgorde van de aanvraagdatum.

Je kan wel altijd, weliswaar op afspraak, het asbesthoudend materiaal naar het recyclagepark brengen. Meer info over bijvoorbeeld het aanleveren van asbest, vind je hier.

Meer info over asbest vind je op website van OVAM.

Nieuwsoverzicht
afbeelding asbest

Openingsuren & contact

Dienst omgeving

adres
Van den Nestlaan 1102520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 83
e-mail
omgeving@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur
Morgen open van 9 tot 12 uur en 14 tot 19 uur

Door de coronamaatregelen vragen wij je om je bezoek aan het gemeentehuis, het ocmw en andere gemeentediensten zoveel mogelijk uit te stellen.
Voor dringende zaken en als het echt niet anders kan, maak je een afspraak met de betrokken dienst(en).

Deel deze pagina