naar top

Vernieuwde eID

06 januari ’21 (wo)
Onze wereld digitaliseert en je eID evolueert mee. Als je een nieuwe eID aanvraagt, zal je merken dat die er lichtjes anders uitziet. De vernieuwde eID volgt namelijk de Europese richtlijnen, waardoor er onder andere extra bescherming is ingebouwd tegen identiteitsfraude.
  • Zo maakt een geperforeerde foto op de achterzijde in combinatie met je beveiligde vingerafdrukken op de contactloze chip het nu nog moeilijker om de kaart te vervalsen. Alleen bevoegde instanties kunnen de contactloze chip uitlezen.
  • Je foto op de voorzijde van je eID staat nu links.
  • De contact chip staat op de achterkant van de kaart waardoor de kaart op een andere manier in de kaartlezer moet gestoken worden.
  • Als nationaliteit wordt niet langer “BELG” maar “BEL” vermeld, conform de ICAO-regels.
  • De kaart heeft een andere tint van kleuren.

Bijkomende info over zoals welke gegevens op de nieuwe eID vermeld worden en hoe deze worden beveiligd, de verschillende eID-toepassingen en de bescherming tegen identiteitsfraude vind je hier.

We willen nog even herhalen dat je geen nieuwe eID moet aanvragen zolang je nog een geldige/actieve kaart hebt.

Heb je al een nieuwe kaart aangevraagd, dan worden de vingerafdrukken bij het afleveren nogmaals ingescand om identiteitsfraude te voorkomen.  Iedereen moet dus persoonlijk zijn aangevraagde kaart komen afhalen!

 

Nieuwsoverzicht
eId_voorzijde

Openingsuren & contact

Onthaal

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 485 79 69
e-mail
info@ranst.be
Maak een afspraak

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur
Morgen open van 9 tot 12 uur en 14 tot 19 uur

Wij werken op afspraak.

Een afspraak makendoe je bij voorkeur online.

Telefonisch een afspraak maken kan via 03 485 79 69.

Je kan ook steeds rechtstreeks (telefonisch of via mail) contact opnemen met de betrokken dienst.

We raden sowieso aan om zoveel mogelijk het e-loket te gebruiken.

De meeste documenten kan je trouwens 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen en afdrukken via ons automatisch loket.

Vind je het juiste product niet? Neem dan even telefonisch contact op.

Maak je een afspraak om meerdere dingen af te halen? Voorzie dan per item een afspraak. Op die manier garanderen wij een maximum aan service met een minimum aan wachttijd.

Deel deze pagina