naar top

Gemeente Ranst dringt aan op betere dienstverlening De Lijn

04 oktober ’19 (vr)
De laatste weken is er een gevoelige stijging van het aantal klachten over de dienstverlening van de Lijn van en naar onze gemeente. Het gaat niet om alleenstaande feiten, maar om aanhoudende klachten.

Gebruikers van de (bus)lijnen vanuit Broechem en Oelegem worden meer en meer geconfronteerd met bussen die gewoonweg niet opdagen, met als gevolg dat ze soms uren moeten wachten, in de hoop dat ze nog tijdig op school of op hun werk en daarna terug thuis geraken. Het gebrek aan communicatie is schrijnend en leidt tot groeiende irritatie bij de talrijke gebruikers in onze gemeente en bij uitbreiding de hele regio.

Ranst wordt geconfronteerd met grote mobiliteitsproblemen en wij stimuleren onze bewoners om meer gebruik te maken van het openbaar vervoer. Nu blijkt dat ze niet kunnen rekenen op een betrouwbare dienstregeling.
Wij roepen De Lijn dan ook met aandrang op de nodige stappen te zetten en een correcte dienstverlening te garanderen. We hopen ook dat in de toekomst meer middelen ter beschikking worden gesteld vanuit de hogere overheid om het openbaar vervoer meer te ondersteunen.

Nieuwsoverzicht