naar top

Belangrijke info voor begrafenisondernemers

01 april ’19 (ma)

Vanaf 1 april 2019 treedt de Digitalisering van de Akten van de Burgerlijke Stand in werking. Dat houdt in dat vanaf die datum alle akten digitaal worden opgemaakt. De dienst Burgerlijke Stand maakt hiervoor gebruik van een nieuwe computertoepassing. Die kan nu al deels getest worden en vanaf 1 april zal ze volledig operationeel zijn.

De start van deze nieuwe verwerkingsmethode vraagt van onze medewerkers een zekere inwerkperiode. Om te vermijden dat de wachtrijen aan het loket te lang worden, zouden we je willen vragen om de nodige documenten door te mailen naar bevolking@ranst.be.
Vanaf 1 april zullen we geen enkele aangifte meer verwerken terwijl je wacht. We zullen nog wel jouw documenten aannemen.

Wij kunnen de akten dan digitaal opmaken en je verwittigen wanneer je de documenten kan ophalen. Hierdoor kunnen we de aangiftes verwerken zonder dat dit doorweegt op de loketdiensten. Je spaart op deze manier een rit en tijd uit.

Op dit moment werkt al 75% van de begrafenisaannemers op deze manier. We hopen dit op korte termijn naar 100% te kunnen brengen.

 Alvast bedankt voor je begrip en medewerking.

Nieuwsoverzicht

Openingsuren & contact

Dienst Bevolking

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
Fax fax
03 233 34 11
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur en 14 tot 19 uur
Morgen open van 9 tot 12 uur en 14 tot 16.30 uur

Je kan ook altijd in onderling overleg met de betrokken dienst(en) een afspraak maken tijdens de kantooruren en op dinsdag eventueel ook tussen 19 en 20 uur. 

Deel deze pagina