17 juni 2025: zitdag belastingaangifte

Gepubliceerd op  woensdag 30 apr 2025 om 7.20 uur
17 juni 2025 helpen medewerkers van de FOD Financiën je na afspraak met het invullen van je belastingaangifte in de polyvalente zaal van Den Boomgaard (Antwerpsesteenweg 43).

Dankzij het werken op afspraak blijven de wachtrijen tot een minimum beperkt om zo iedereen efficiënt van dienst te zijn.

Maak je afspraak

Maak ten laatste op vrijdag 13 juni 2025 een afspraak voor de zitdag via het onthaal van het gemeentehuis (03 485 79 69) of de dienst zorg en welzijn (03 385 38 88). Je kan ook mailen naar onthaal@ranst.be. Wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt.

Per aangifte geldt 1 afspraak. Je krijgt een uur toegewezen, omdat afspraken moeten aansluiten.

Documenten meebrengen

Vergeet de dag zelf niet de nodige documenten mee te brengen zoals loonfiches, attesten van leningen, levensverzekeringen, pensioensparen, energiebesparende investeringen of onderhoudsgelden. Ook als je geen papieren aangifte hebt ontvangen, kan je geholpen worden bij het invullen. Breng in elk geval je identiteitskaart mee.

Kom je voor iemand anders? Breng dan ook (een kopie van) zijn of haar identiteitskaart en een volmacht mee. Die kan je onderaan downloaden.

Belet op 17 juni? Geen nood

Kan je je niet vrijmaken op 17 juni, maar heb je toch hulp nodig bij het invullen van je belastingbrief?

  1. Dan ben je na afspraak welkom in het kantoor van de FOD Financiën in de Kruisbogenhofstraat 24 in Lier. Bel eerst naar het nummer vermeld op de enveloppe van je aangifte om je afspraak te maken.
  2. Een medewerker van de FOD Financiën helpt je per telefoon in mei en juni op een door jou gekozen tijdstip in de voor- of namiddag. Je ontvangt daarna per post een bevestigingsdocument dat je ondertekend terugstuurt om je aangifte te vervolledigen. Je moet hiervoor wel een afspraak maken:
    1. tot en met 13 juni 2025 telefonisch via 03 485 79 69. De collega's van het onthaal noteren je gegevens en geven ze daarna door aan de FOD Financiën.
    2. tot en met 26 juni 2025 online. Het aantal plaatsen is beperkt, dus maak zo snel mogelijk een afspraak.
  3. Je kan ook elke werkdag van 9 tot 17 uur telefonisch terecht bij het Contact Center van de FOD Financiën op het nummer 02 572 57 57. 

Je aangifte via Tax-on-web (MyMinfin)

Je kan zelf je aangifte invullen via www.taxonweb.be met je identiteitskaart en pincode via de app itsme® of met je eID, kaartlezer en je pincode (pincode vergeten of verloren?).

Op MyMinfin.be vind je vanaf begin mei je gedeeltelijk vooraf ingevulde aangifte of je voorstel van vereenvoudigde aangifte. Ook al heb je je aangifte op papier (nog) niet ontvangen.

Meer informatie of hulp nodig?

Vind het antwoord op je vraag

  • Bel de FOD Financiën op 02 572 57 57 (elke werkdag van 9 tot 17 uur).

Ontvang je documenten digitaal via de eBox

Maak het jezelf gemakkelijk en ontvang je documenten van de FOD Financiën digitaal via de eBox, de digitale en beveiligde ‘brievenbus’ van de overheid.

Activeer je eBox op doemaardigitaal.be! Je krijgt dan een melding (bv. een e-mail) zodra er een nieuw document beschikbaar is.

Naar top