Minimale levering aardgas of elektriciteit

Inhoud

De minimale levering van aardgas of elektriciteit (exclusief nachttarief) voor mensen die betalen via prepaid werd ingevoerd om te vermijden dat mensen die de middelen niet hebben om in de winter op te laden, zonder verwarming komen te zitten. Zo kan zorg en welzijn aan behoeftigen een beperkte financiële steun toekennen via periodieke opladingen.

Deze financiële tussenkomst staat voor een minimale hoeveelheid aardgas, goed voor een minimaal comfort. Zorg en welzijn beschikt daarmee over een extra instrument om een financiële tussenkomst te doen in de energiekosten. De kost hiervoor kan voor 70 % gerecupereerd worden bij de distributienetbeheerder en voor 30 % bij de hulpvrager.

Voorwaarden

  • werken aan schuldenafbouw
  • de voorbije maanden voldoende hebben opgeladen

Procedure

Indien je klant bent bij Fluvius en betaalt via prepaid nodigt zorg en welzijn jou uit via een brief. Samen met een maatschappelijk assistent wordt er aan de hand van een sociaal- en financieel onderzoek gekeken of je in aanmerking komt. Indien dit het geval is, wordt het aanvraagformulier ingevuld en kan er berekend worden hoeveel de halfmaandelijkse tussenkomst bedraagt. Dit bedrag kan je dan 2 keer per maand komen opladen.

Meer info

www.vlaanderen.be

Voor wie

Wie klant is bij Fluvius, verwarmt op aardgas of elektriciteit via exclusief nachttarief en betaalt via prepaid, komt in aanmerking voor de minimale levering tijdens de periode van 1 november tot en met 31 maart.

Contact

Adres
Sociaal huis Schildesteenweg 16 , 2520 Ranst
Tel.
Ondernemingsnummer
0212.210.462
Vandaag
Open van 9 tot 12 uur
Op afspraak van 13 tot 16 uur
Naar top