Info voor begrafenisondernemers
Sinds 1 april 2019 is de Digitalisering van de Akten van de Burgerlijke Stand in werking. Dat houdt in dat vanaf die datum alle akten digitaal worden opgemaakt. De dienst Burgerlijke Stand maakt hiervoor gebruik van een nieuwe computertoepassing.
Om te vermijden dat de wachtrijen aan het loket te lang worden, zouden we je willen vragen om de nodige documenten door te mailen naar bevolking@ranst.be. We zullen vanaf 1 april geen enkele aangifte meer verwerken terwijl je wacht. We zullen nog wel jouw documenten aannemen.
Wij kunnen de akten dan digitaal opmaken en jou verwittigen wanneer je de documenten kan ophalen. Hierdoor kunnen we de aangiftes verwerken zonder dat dit doorweegt op de loketdiensten. Jij spaart op deze manier een rit en tijd uit.
Op dit moment werkt al 75% van de begrafenisaannemers op deze manier. We hopen dit percentage op korte termijn naar 100% te kunnen brengen.
Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.