Info voor begrafenisondernemers

Sinds 1 april 2019 is de Digitalisering van de Akten van de Burgerlijke Stand in werking. Dat houdt in dat vanaf die datum alle akten digitaal worden opgemaakt. De dienst Burgerlijke Stand maakt hiervoor gebruik van een nieuwe computertoepassing.

Om te vermijden dat de wachtrijen aan het loket te lang worden, zouden we je willen vragen om de nodige documenten door te mailen naar bevolking@ranst.be. We zullen vanaf 1 april geen enkele aangifte meer verwerken terwijl je wacht. We zullen nog wel jouw documenten aannemen.

Wij kunnen de akten dan digitaal opmaken en jou verwittigen wanneer je de documenten kan ophalen. Hierdoor kunnen we de aangiftes verwerken zonder dat dit doorweegt op de loketdiensten. Jij spaart op deze manier een rit en tijd uit.

Op dit moment werkt al 75% van de begrafenisaannemers op deze manier. We hopen dit percentage op korte termijn naar 100% te kunnen brengen.

 Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.

Openingsuren & contact

Bevolking

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
Fax fax
03 233 34 11
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur
Morgen open van 9 tot 12 uur en 14 tot 19 uur

Wij werken op afspraak.

Een afspraak makendoe je bij voorkeur online.

Telefonisch een afspraak maken kan via 03 485 79 69.

We raden sowieso aan om zoveel mogelijk het e-loket te gebruiken.

De meeste documenten kan je trouwens 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen en afdrukken via ons automatisch loket.

Vind je het juiste product niet? Neem dan even telefonisch contact op.

Maak je een afspraak om meerdere dingen af te halen? Voorzie dan per item een afspraak. Op die manier garanderen wij een maximum aan service met een minimum aan wachttijd.

Deel deze pagina