Maak een afspraak na berichtgeving hernummering
Wat
Door uitbreiding van bepaalde percelen komen in sommige straten huisnummers meermaals voor, aangevuld met kleine ondernummers of -letters. Om de openbare veiligheid van de bewoners te verbeteren en om hun postzekerheid te verhogen, wil de gemeente aan elke woning een duidelijk, uniek huisnummer geven.
Dat is een omvangrijke operatie. Vaak moet de gemeente immers een volledige straat hernummeren om in het begin van de straat een aantal dubbele huisnummers weg te werken.
Het gemeentebestuur beseft dat deze verandering het nodige papierwerk meebrengt voor de betrokken inwoners. Maar in het belang van de openbare veiligheid en de juiste inzet van de hulpdiensten kiezen we voor hernummering van bepaalde straten.
Hoe aanvragen
Als je bericht hebt gekregen van een hernummering in je straat, dan mag je na afspraak naar de dienst Burgerzaken gaan. Zij passen het adres aan op je identiteitskaart en eventuele kids-ID's. Vergeet de pincodes van de identiteitskaarten en kids-Id niet mee te brengen.