Hernummering in je straat

Door uitbreiding van bepaalde percelen komen in sommige straten huisnummers meermaals voor, aangevuld met kleine ondernummers of -letters. Om de openbare veiligheid van de bewoners te verbeteren en om hun postzekerheid te verhogen, wil de gemeente aan elke woning een duidelijk, uniek huisnummer geven. 

Dat is een omvangrijke operatie. Vaak moet de gemeente immers een volledige straat hernummeren om in het begin van de straat een aantal dubbele huisnummers weg te werken.

Het gemeentebestuur beseft dat deze verandering het nodige papierwerk meebrengt voor de betrokken inwoners. Maar in het belang van de openbare veiligheid en de juiste inzet van de hulpdiensten kiezen we voor hernummering van bepaalde straten.

Hoe aanvragen

Als je bericht hebt gekregen van een hernummering in jouw straat, dan mag je tijdens de openingsuren naar de dienst Bevolking gaan. Zij passen het adres op jouw identiteitskaart aan. Vergeet de pincodes van de identiteitskaarten en kids-Id niet mee te brengen. 

Maak hier een afspraak na berichtgeving hernummering.

Afhandeling

De onderstaande lijst kan dienen als leidraad van door jou  te verwittigen diensten. Hij is niet volledig en niet voor iedereen van toepassing:

  • vrienden en familie
  • kinderbijslag
  • werkgever
  • pensioendienst in het buitenland
  • scholen (teken-, muziek-, avondschool, …)
  • kinderopvang
  • bankinstelling
  • verzekeringsmaatschappijen (auto, brand, burgerlijke aansprakelijkheid, levensverzekering, hospitalisatie, …)
  • huurcontract/eigenaar van uw woning
  • abonnementen op kranten en tijdschriften
  • vakbond
  • VDAB
  • huisarts en eventueel specialisten
  • ziekenhuizen
  • gsm- en telefonie-operatoren
  • internetabonnement
  • verenigingen waarvan u lid bent
  • bibliotheek
  • klantenkaarten

De gemeente brengt zelf een aantal instanties op de hoogte van de administratieve hernummering, zoals nutsmaatschappijen (gas, water, elektriciteit) en alle diensten die toegang hebben tot het rijksregister.

Openingsuren & contact

Burgerzaken

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur
Morgen gesloten

Wij werken op afspraak.

Een afspraak makendoe je bij voorkeur online.

Wil je gebruik maken van onze dienstverlening in één van de nieuwe wijkantennes? Maak dan telefonisch een afspraak via 03 485 79 69.

We raden sowieso aan om zoveel mogelijk ons automatisch loket te gebruiken. Hier kan je de meeste documenten 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen en afdrukken.

Vind je het juiste product niet? Neem dan even telefonisch contact op.

Wil je meerdere dingen afhalen? Maak dan per item een afspraak. Zo garanderen wij een maximum service met een minimale wachttijd.

Deel deze pagina