Dienst voor gezinszorg

Inhoud

Onze dienst voor gezinszorg werkt bij gezinnen of senioren thuis, waar we bijdragen tot het in stand houden van een zo optimaal mogelijk gezinsleven, zodat jij als Ranstenaar zo lang mogelijk zelfstandig en aangenaam kan verblijven in je eigen vertrouwde thuisomgeving. We staan in voor het normaal huishoudelijk en/of verzorgend werk bij jou thuis. We trachten zo optimaal mogelijk op maat te werken, zodat we voor iedereen de meest gepaste hulp kunnen aanbieden.

Voorwaarden

  • Je verblijft in Ranst.
  • Je kan nog moeilijk zelf instaan voor het huishouden, je lichaamsverzorging of het onderhoud van de woning.
  • Je bent thuis terwijl de verzorgende aanwezig is.

Procedure

  • Doe je aanvraag voor thuishulp per mail naar thuiszorg@ranst.be of telefonisch op 03 385 38 88.
  • Een maatschappelijk assistent komt op bezoek om samen je situatie te bekijken en de aanvraag te behandelen.
  • De frequentie van de hulp wordt in onderling overleg bepaald.
  • Je ontvangt een factuur in de loop van de maand na de maand dat je hulp kreeg.

Wat meebrengen

Bij het huisbezoek heb je volgende zaken nodig:

  • je identiteitskaart
  • een rekeninguittreksel met het inkomen van de laatste drie maanden
  • eventueel een bewijs van invaliditeit

Kostprijs

Aan de hand van je financiƫle gegevens stellen we je persoonlijke bijdrage in de kosten vast. Dat uurbedrag wordt berekend op basis van vastgelegde barema's.

Downloads

Contact

Adres
Sociaal huis Schildesteenweg 16 , 2520 Ranst
Tel.
Ondernemingsnummer
0212.210.462
Vandaag
Open van 9 tot 12 uur
Op afspraak van 13 tot 16 uur
Naar top