Adreswijziging

Als je effectief verhuisd bent, moet je je nieuwe adres binnen de acht werkdagen aangeven bij de dienst Bevolking. Het volstaat dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet voor het hele gezin. De wijkagent komt daarna je verhuis vaststellen waarna hij je een document geeft. Daarmee kom je - samen met je PIN-/PUK-code - naar de dienst Bevolking om je adres op je identiteitskaart te laten aanpassen. Vanaf dan kan je alle andere instanties op de hoogte brengen van je adreswijziging.

Als een niet-ontvoogde minderjarige de verblijfplaats van zijn ouders voor het eerst verlaat om zijn hoofdverblijfplaats ergens anders te vestigen, moet hij vergezeld zijn van iemand die het ouderlijke gezag uitoefent.

Hoe aanvragen

Dit doe je bij voorkeur online:

Adreswijziging doorgeven

Je kan ook nog:

  • langsgaan bij de dienst Bevolking na afspraak;
  • de adreswijziging per e-mail of telefonisch melden aan de gemeente.

Maak hier een afspraak na het bezoek van de wijkagent.

Openingsuren & contact

Burgerzaken

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag gesloten
Morgen gesloten

Wij werken op afspraak.

Een afspraak makendoe je bij voorkeur online.

Wil je gebruik maken van onze dienstverlening in één van de nieuwe wijkantennes? Maak dan telefonisch een afspraak via 03 485 79 69.

We raden sowieso aan om zoveel mogelijk ons automatisch loket te gebruiken. Hier kan je de meeste documenten 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen en afdrukken.

Vind je het juiste product niet? Neem dan even telefonisch contact op.

Wil je meerdere dingen afhalen? Maak dan per item een afspraak. Zo garanderen wij een maximum service met een minimale wachttijd.

Deel deze pagina