Aangifte van tijdelijke afwezigheid

Verblijf je langer dan 3 maanden in het buitenland (op reis, als student, voor je werk, …)? Dan kan je die tijdelijke afwezigheid van meer dan drie maanden melden bij de dienst Bevolking. Dit kan heel eenvoudig door het standaardformulier in te vullen dat je kan krijgen op de dienst Bevolking of via onderstaand .pdf-bestand.


Meld je de afwezigheid niet aan het gemeentebestuur? Dan bestaat de kans op ‘afvoering van ambtswege’ uit het bevolkingsregister, omdat je volgens de vaststellingen geen belangen meer zou hebben op je adres. Na een afvoering van ambtswege ben je administratief niet meer in orde en beschik je niet meer over een geldige identiteitskaart. Het is dus in je eigen belang elke tijdelijke afwezigheid van meer dan 3 maanden te melden bij het gemeentebestuur.

Openingsuren & contact

Dienst Bevolking

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
Fax fax
03 233 34 11
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur en 14 tot 19 uur
Morgen open van 9 tot 12 uur en 14 tot 16.30 uur

Door de coronamaatregelen vragen wij je om je bezoek aan het gemeentehuis, het ocmw en andere gemeentediensten zoveel mogelijk uit te stellen.
Voor dringende zaken en als het echt niet anders kan, maak je een afspraak met de betrokken dienst(en).

Deel deze pagina