Aangifte van tijdelijke afwezigheid

Verblijf je langer dan 3 maanden in het buitenland (op reis, als student, voor je werk, …)? Dan kan je die tijdelijke afwezigheid van meer dan drie maanden melden bij de dienst Bevolking. Dit kan heel eenvoudig door het standaardformulier in te vullen dat je kan krijgen op de dienst Bevolking of via onderstaand .pdf-bestand.


Meld je de afwezigheid niet aan het gemeentebestuur? Dan bestaat de kans op ‘afvoering van ambtswege’ uit het bevolkingsregister, omdat je volgens de vaststellingen geen belangen meer zou hebben op je adres. Na een afvoering van ambtswege ben je administratief niet meer in orde en beschik je niet meer over een geldige identiteitskaart. Het is dus in je eigen belang elke tijdelijke afwezigheid van meer dan 3 maanden te melden bij het gemeentebestuur.

Openingsuren & contact

Bevolking

adres
Gustaaf Peetersstraat 72520 Ranst (Broechem)
Tel. tel.
03 470 10 84
Fax fax
03 233 34 11
e-mail
bevolking@ranst.be

Openingsuren

Vandaag open van 9 tot 12 uur en 14 tot 19 uur
Morgen open van 9 tot 12 uur en 14 tot 16.30 uur

Wij werken op afspraak.

Een afspraak makendoe je bij voorkeur online.

Telefonisch een afspraak maken kan via 03 485 79 69.

We raden sowieso aan om zoveel mogelijk het e-loket te gebruiken.

De meeste documenten kan je trouwens 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen en afdrukken via ons automatisch loket.

Vind je het juiste product niet? Neem dan even telefonisch contact op.

Maak je een afspraak om meerdere dingen af te halen? Voorzie dan per item een afspraak. Op die manier garanderen wij een maximum aan service met een minimum aan wachttijd.

Deel deze pagina